می خواهی نزد خداوند شان عظیمی داشته باشی؟

قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْكَري - عليه السلام - : أعْرَفُ النّاسِ بِحُقُوقِ إخْوانِهِ، وَأشَدُّهُمْ قَضاءً لَها، أعْظَمُهُمْ عِنْدَاللهِ شَأناً.

«احتجاج طبرسي، ج 2، ص 517، ح 340»

امام حسن عسكري - عليه السلام - فرمود: هركس حقوق هم نوعان خود را بشناسد و رعايت كند و مشكلات و نيازمندي هاي آن ها را برطرف نمايد، در پيشگاه خداوند داراي عظمت و موقعيّتي خاصّي خواهد بود.

می خواهی دوستانت زیاد شوند؟

قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْكَري - عليه السلام - : مَنْ كانَ الْوَرَعُ سَجّيَتَهُ، وَالْكَرَمُ طَبيعَتَهُ، وَالْحِلْمُ خُلَّتَهُ، كَثُرَ صديقُهُ وَالثَّناءُ عَلَيْهِ.

«أعلام الدّين، ص 314»

امام حسن عسكري - عليه السلام - فرمود: هركس ورع و احتياط در روش زندگيش، بزرگواري و سخاوت عادت برنامه اش و صبر و بردباري برنامه اش باشد; دوستانش زياد و تعريف كنندگانش بسيار خواهند بود.

یکی از مصائب کمر شکن همسایه ای است که ...

قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْكَري - عليه السلام - : مِنَ الْفَواقِرِ الّتي تَقْصِمُ الظَّهْرَ جارٌ إنْ رأي حَسَنَةً أطْفَأها وَ إنْ رَأي سَيِّئَةً أفْشاها.

«بحارالأنوار، ج 75، ص 372، ح 11»

امام حسن عسكري - عليه السلام - فرمود: يكي از مصائب و ناراحتي هاي كمرشكن، همسايه اي است كه اگر به او احسان و خدمتي شود آن را پنهان و مخفي دارد و اگر ناراحتي و اذيّتي متوجّه اش گردد آن را علني و آشكار سازد.

از نشانه های بی تقوایی در برابر خدا

قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْكَري - عليه السلام - : مَنْ لَمْ يَتَّقِ وُجُوهَ النّاسِ لَمْ يَتَّقِ اللهَ.

«بحارالأنوار، ج 68، ص 336»

امام حسن عسكري - عليه السلام - فرمود: كسي كه در مقابل مردم بي باك باشد و رعايت مسائل اخلاقي و حقوق مردم را نكند، تقواي الهي را نيز رعايت نمي كند.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, | 16:6 | نویسنده : بحرینی |

 روزی در محضر امام حسن عسکری علیه السلام بودیم، از مامورین خلیفه وارد شد و گفت : خلیفه پیام داد که چون  أنوش نصرانی یکی از بزرگان نصاری دو فرزند پسرش در حال مرگ هستند، تقاضا کرده‌اند که برویم و برای سلامتی ایشان دعا کنیم. اکنون چنانچه مایل باشید، نزد ایشان برویم تا در نتیجه به اسلام و خاندان نبوّت، خوش بین گردند.

یکی از راویان حدیث به نام جعفر بن محمّد بصری حکایت کند: روزی در محضر حضرت ابومحمّد، امام حسن عسکری علیه السلام بودیم ، یکی از مامورین خلیفه وارد شد و گفت : خلیفه پیام داد که چون  أنوش نصرانی یکی از بزرگان نصاری - در شهر سامراء است و دو فرزند پسرش مریض و در حال مرگ هستند، تقاضا کرده‌اند که برویم و برای سلامتی ایشان دعا کنیم . اکنون چنانچه مایل باشید، نزد ایشان برویم تا در نتیجه به اسلام و خاندان نبوّت ، خوش بین گردند.

امام علیه السلام اظهار داشت : شکر و سپاس خداوند متعال را که یهود و نصاری نسبت به ما خانواده اهل بیت از دیگر مسلمین عارف‌تر هستند.

سپس حضرت آماده حرکت شد، لذا شتری را مهیّا کردند و امام علیه السلام سوار شتر شد و رهسپار منزل أنوش گردید. همین که حضرت نزدیک منزل أنوش نصرانی رسید، ناگهان متوجّه شدیم أنوش سر و پای برهنه به سوی امام علیه السلام می‌آید و کتاب انجیل را بر سینه چسبانده است ، همچنین دیگر روحانیّون نصاری و راهبان ، اطراف او در حال حرکت هستند. چون جلوی منزل به یکدیگر رسیدند، أنوش گفت : ای سرورم ! تو را به حقّ این کتاب - که تو از ما نسبت به آن آگاه‌تر هستی و تو از درون ما و آئین ما مطّلع هستی - آنچه را که خلیفه پیشنهاد داده است انجام بده ، همانا که تو در نزد خداوند، همچون حضرت عیسی مسیح علیه السلام هستی .

یکی از روحانیّون مسیحی ، أنوش را مخاطب قرار داد و گفت : ای أنوش! تو چرا مسلمان نمی‌شوی؟ پاسخ داد: من اسلام را از قبل پذیرفته‌ام و نیز مولایم نسبت به من آگاهی کامل دارد.

امام حسن عسکری علیه السلام با شنیدن این سخنان ، حمد و ثنای خداوند را به جای آورد و سپس وارد منزل نصرانی شد و در گوشه‌ای از اتاق نشست . و جمعیّت همگی سر پا ایستاده و تماشای جلال و عظمت فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله بودند، بعد از لحظاتی حضرت لب به سخن گشود و اشاره به یکی از دو فرزند مریض نمود و اظهار داشت : این فرزندت باقی می‌ماند و ترسی بر آن نداشته باش ؛ و امّا آن دیگری تا سه روز دیگر می‌میرد، و آن فرزندت که زنده می‌ماند مسلمان خواهد شد و از مؤمنین و دوستداران ما اهل بیت قرار خواهد گرفت .

أنوش نصرانی گفت : به خدا سوگند، ای سرورم! آنچه فرمودی حقّ است و چون خبر دادی که یکی از فرزندانم زنده می‌ماند، از مرگ دیگری واهمه‌ای ندارم و خوشحال هستم از این که پسرم اسلام می‌آورد و از علاقه مندان شما اهل بیت رسالت قرار می‌گیرد. یکی از روحانیّون مسیحی ، أنوش را مخاطب قرار داد و گفت : ای أنوش! تو چرا مسلمان نمی‌شوی؟ پاسخ داد: من اسلام را از قبل پذیرفته‌ام و نیز مولایم نسبت به من آگاهی کامل دارد.

در این موقع ، حضرت ابومحمّد، امام عسکری علیه السلام اظهار نمود: چنانچه مردم برداشت‌های سوئی نمی‌کردند، مطالبی را می‌گفتم و کاری می‌کردم که آن فرزندت نیز سالم و زنده بماند.

 أنوش گفت : ای مولا و سرورم! آنچه را که شما مایل باشید و صلاح بدانید، من نیز نسبت به آن راضی هستم .

جعفر بصری گوید: یکی از پسران أنوش نصرانی همین طور که امام علیه السلام اشاره کرده بود، بعد از سه روز از دنیا رفت و آن دیگری پس از بهبودی مسلمان شد و جزء یکی از خادمین حضرت قرار گرفت.



تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, | 10:36 | نویسنده : سرباز گمنام |

 آگاهی اهل بیت پیامبر علیهم السلام از درون انسانها بر آنان که معتقد به امامت ایشانند جای هیچ شکی نیست. از آنجا که حضرات معصومین حجت و خلیفه خداینددارای این فضیلتند که از آنچه در دلها می گذرد آگاهند.این است که می دانند چه در ذهنها خطور می کند و حاجت نگفته را برآورده می نمایند. در این گفتار به نمونه هایی از ذهن خوانی افراد از سوی امام یازدهم شیعیان اشاره می شود



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, | 10:28 | نویسنده : سرباز گمنام |

 

سالروز ولادت با سعادت امام يازدهم حضرت امام حسن عسكرى (عليه السلام) را به تمامى شيعيان جهان تبريك عرض نموده، اميدواريم خداوند متعال توفيق پيروى آن امام همام را به همه ما عنايت فرموده ودر فرج فرزند بزرگوارش حضرت مهدى (عليه السلام) تعجيل فرمايد

حضرت امام حسن عسكرى (عليه السلام) در سال 232 هجرى قمرى در روز هشتم ماه ربيع الثانى در شهر مدينه به دنيا آمد، پدر آن حضرت امام بزرگوار حضرت هادى، ومادرش خانمى به نام حديثه بود. نام ايشان حسن، وكنيه آن بزرگوار ابو محمّد واز القاب ايشان زكى و عسكرى است.

آنچه از صفات بزرگ وفضائل كه لازمه امامت است در آن حضرت جمع بود، يعنى: در علم، وزهد، كامل بودن در عقل وخرد، عصمت، شجاعت، كرم وبزرگوارى از تمام مردم زمان خود برتر بود، وعلاوه بر نصوص كه از پيامبر(صلى الله عليه وآله) وامامان گذشته در باره امامت آن حضرت وارد شده بود، حضرت امام هادى (عليه السلام) يعنى پدر بزرگوارشان نيز تصريح به امامت آن جناب فرمودند، ودر روايتى كه مرحوم شيخ مفيد (رحمه الله) در كتاب گرانقدر ارشاد نقل كرده است، حضرت امام هادى (عليه السلام) چهار ماه قبل از شهادت امام عسكرى (عليه السلام) را وصىّ خود قرارداد، وبه امامت آن حضرت تصريح كرده وگروهى از دوستان و شيعيان را بر اين امر گواه گرفت.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, | 10:22 | نویسنده : سرباز گمنام |

 امام حسن عسگري (عليه السلام) در ماه رمضان و به نقلي ربيع الثاني سال 232 قمري در مدينه منوره متولد شد. مادر حضرت «حديثه» نام داشت (‌نام مادر حضرت را سوسن، سليل و اسماء‌ نيز گفته اند) و پدر ش امام هادي (عليه السلام) بود. اسم شريف آن حضرت حسن، كنيه اش ابو محمد و القابش:‌ الزكي، ‌الصامت، الهادي، الرفيق، النقي و العسگري است. در مناقب ابن شهر آشوب آمده است كه امام حسن و پدر و جدش همگي در زمان خود به ابن الرضا معروف بوده اند. و چون آن حضرت و پدر بزرگوارش امام هادي در سامرا در محله عسگر سكونت داشتند،‌ آن حضرت را عسگري مي گويند. (عسگر يعني لشكر و سپاه نظامي) امام هادي و امام حسن به «‌عسگريين» مشهور بودند. امام عسگري همراه پدرش امام هادي ناراحتي هاي بسياري را تحمل كرد و بيشتر زندگانيش را در پايتخت عباسيان، سامرا سپري كرد. در حالي كه دو سال از عمر شريفش گذشته بود همراه با پدر بزرگوارش به سامرا پايتخت متوكل عباسي فراخوانده شد و از آن پس در آن شهر ساكن گرديد. امام حسن امامت را پس از پدرش به عهده گرفت ‌درحالي كه بيست و دوسال داشت. امام هادي بارها بر امامت امام حسن پس از خودش تصريح فرموده بود. لذا پس از شهادت امام هادي تقريبا تمام شيعيان دوازده امامي، امامت حضرت را پذيرفتند. دوران امامت امام حسن مقارن با خلافت سه تن از خلفاي عباسي بود. معتز بالله، مهتدي و معتمد. حدود يكسال بامعتز بود كه تركان عليه او قيام كردند و او را كشتند و در حدود سال 255 قمري مهتدي به جاي او نشست كه او نيز پس از مدت كوتاهي بدست همانها به قتل رسيد. مهتدي امام را به زندان افكند و دستور داد برآن حضرت سخت بگيرند. پس از اين دو، معتمد عباسي به خلافت رسيد. در برخي روايات آمده است كه معتمد در آغاز خلافت در خانة امام حسن به حضور حضرت رسيد و از ايشان خواست تا براي طول عمر او دعا كند واز خدا بخواهد تا خلافتش رابيست سال مقرر گرداند. امام دعا كرد، خداوند عمر را دراز گرداند. معتمد حدود 23 سال خلافت كرد، در حالي كه 3 تن از اسلافش همگي مدت كمي خلافت كرده بودند. (منتصر و معتز و مهتدي هر سه كمتر از يكسال حكومت كردند) اما علي رغم دعاي خير امام، معتمد همان برخوردي كه اسلافش با پدران و اجداد امام حسن (عليه السلام) داشتند در پيش گرفت و در شكنجه و آزار حضرت كوتاهي نمي كرد و حضرت را مجبور كرده بود كه روزهاي دوشنبه و پنج شنبه به دارالخلافه برود و سرانجام حضرت را به زندان افكند و بالاخره او رابه شهادت رساند.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:, | 10:19 | نویسنده : سرباز گمنام |

 

 

در این روز 3  ربیع الثانی امام حسن عسکری (علیه السلام)  برای وفا به وعده ای که فرموده بودند و آشکار شدن معجزاتی از آن بزرگوار به طی الارض از سامرا به جرجان تشریف فرما شدند.

در آن روز اول کسی که ابتدا به سوال کرد نضر بن جابر بود. او گفت: یابن رسول الله (صلی الله علیه وآله) پسر من از هر دو چشم نابیناست دعا بفرمایید تا خداوند دیده هایش را به او برگرداند. حضرت فرمودند: او را حاضر کن. او را حاضر کرد و حضرت دست مبارک بر چشمان او کشید و چشمانش روشن شد. پس از و یک یک آمدند و حاجت خود را بیان کردند و حضرت حاجت های آنان را برآورده می نمودند تا اینکه حوائج همه را برآوردند و مسائل آنها را جواب فرمودند و همان روز به سامراء مراجعت نمودند.

 



تاريخ : پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, | 7:57 | نویسنده : سرباز گمنام |

 استان گلستان فعلی که در گذشته مشهور به جرجان و استرآباد بود , دارای یک شناسنامه روشن و تاریخ پر فراز و نشیبی ست که در ان وقایع مهمی رخ داد. ورود اسلام و تاخت و تاز سعید بن العاص با حضور نوادگان  ائمه معصومین  .  سفرهای علمی دانشمندانی چون شیخ صدوق ؟ ابوعلی سینا ؟ به این منطقه و تخریب شهر جرجان از جمله این اتفاقات بود. که نشان از جایگاه رفیع این منطقه و سرزمین پهناور دارد .



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, | 7:56 | نویسنده : سرباز گمنام |

 1ـ توجه امام مهدى (عج) به شيعيان خويش

 

انا غير مهملين لمراعاتكم, و لا ناسين لذكركم, و لو لا ذلك لنزل بكم اللاواه, واصطلمكـم الاعداء. فـاتقـوا الله جل جلاله و ظاهـرونـا.(1)

ما در رعايت حال شما كوتاهى نمى كنيم و ياد شما را از خاطر نبرده ايم,كه اگر جز ايـن بود گرفتاريها به شما روى مىآورد و دشمنان, شما را ريشه كـن مى كردند. از خدا بترسيد و مارا پشتيبانى كنيد.

2ـ عمل صالح و تقرب به اهل بيت عليهم السلام

فليعمل كل امرء منكم بما يقرب به من محبتنا,وليتجنب ما يدنيه من كراهيتنا و سخطنـا, فـان امـرا يبغته فجـاه حيـن لا تنفعه تـوبه, و لا يتجيه مـن عقـابنــا ندم على حوبه.(2)

هريك از شما بايد به آنچه كه او را به دوستى ما نزديك مى سازد,عمل كند واز آنچه كه خـوشايند ما نبـوده وخشـم ما در آن است, دورى گزيند, زيرا خـداوند به طور ناگهانى انسان را مى گيرد, در وقتى كه توبه برايـش سودى ندارد وپشيمانى او را از كيفـر مـا به خـاطـر گنـاهـش نجـات نمـى دهــد.

3ـ تسليـم در مقـابل دستـورهـاى اهل بيت عليهم السلام

فاتقو الله و سلموا لنا و ردو الامر الينا,فعلينا الاصدار,كما كان منا الايراد, و لا تحاولوا كشف ما غطـى عنكـم, و اجعلـوا قصـدكـم الينا بالمـوده علـى السنه الـواضحه.(3)

از خـدا بتـرسيد و تسليـم ما شـويد , كارها را به ما واگذاريـد, برماست كه شما را از سرچشمه, سيراب برگردانيـم, چنان كه بـردن شما به سرچشمه از ما بود, در پى كشف آنچه از شما پـوشيده شده نرويد. مقصد خود را با دوستى مـا بـر اساس راهـى كه روشـن است به طـرف مـا قـرار دهيــد.

4ـ تحقق حتمى حق

ابى الله عزوجل للحق الا اتماما وللباطل الا زهوقا, و هو شاهد على بمااذكره.(4)

خـداوند مقدر فرموده است كه حق به مرحله نهايى و كمال خود برسد و باطـل از بيـن رود, و او بـر آنچه بيـان نمـودم گواه است. 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, | 20:4 | نویسنده : بحرینی |

 1-     فاتحه :

 

مال وثروت - زنده شدن مرده- آرام بخش درد ها- کليد بهبودي-برآورده شدن حاجات- درمان بيماري ها رهايي از عزاب فرشتگان نوزده گانه- بخشش گناهان راه رسيدن به بهشت جهت عبور از پل صراط بخشايش گناهان پدر ومادر

3- آل عمران:

 درود فرشتگان رفع آتش دوزخ پر بار شدن درخت سهولت زايمان رفع ديون آسان شدن مشکلات ازدياد روزي

4- نساء :

پاداش الهي حکم صدقه رهايي از فشار قبر

5- مائده :

استقامت در توحيداعطاي حسنات بخشش گناهان



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, | 20:2 | نویسنده : بحرینی |

 بیست و دو بهمن سرآغاز پیروزی ملت ایران بر مستکبران و غارتگران، 22 بهمن سرآغاز برچیده شدن دستگاه ستمگری طاغوتیان، و( 22 بهمن سرآغاز حکومت اللّه‏ بر جهان، 22 بهمن سرآغاز برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان، بر کشور و ملت بزرگ ایران و بر جمیع مسلمانان و مستضعفان و محرومان مبارک باد.



تاريخ : جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, | 21:51 | نویسنده : بحرینی |

 مقدّمه
روز 22 بهمن 57 نیز روز نجات ملت ایران از چنگال طاغوتیان زمان، روز آشکار شدن نعمت بزرگ الهی; یعنی، استقلال و آزادی بود. این مسلم است که هر ملتی تا از وابستگی ها نجات پیدا نکند و از چنگال اسارت و استثمار آزاد نشود، نمی تواند نبوغ و استعداد خود را آشکار سازد و در راه «الله » که راه مبارزه با هر گونه شرک و ظلم و بیدادگری است، گام نهد.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, | 21:45 | نویسنده : بحرینی |

 22بهمن : در روز 22 بهمن 1357، تاريخ نهضت اسلامي مردم ايران به رهبري امام خميني (ره) به نقطه عطف خود رسيد. در روز 22 بهمن سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهي 2500 ساله و ظلم و استبداد بيش از 50 ساله رژيم پهلوي در ايران، ريشه كن شد و به خواست الهي حكومت جمهوري اسلامي تأسيس شد.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, | 21:43 | نویسنده : بحرینی |

 حكمت و فلسفه ي نماز

گرچه نماز چيزي نيست كه فلسفه اش بر كسي مخفي باشد، ولي دقت در متون آيات و روايات اسلامي ما را به نكات بيشتري در اين زمينه رهنمون مي گردد: 

 

1. ياد خدا

روح و اساس و هدف و پايه و مقدمه و نتيجه و بالاخره حكمت نماز همان ياد خدا است, همان « ذكر الله » است كه در آيه‌ي فوق به عنوان برترين بيان شده است.

البته ذكري كه مقدمه ي فكر, و فكري كه انگيزة عمل بوده باشد, چنانكه در حديثي از امام صادق ـ عليه السّلام ـ آمده است كه در تفسير جمله ي و لذكر الله اكبر فرمود: ذكرا لله عند ما احل و حرم « ياد خدا كردن به هنگام انجام حلال و حرام »

(يعني به ياد خدا بيفتد به سراغ حلال برود و از حرام چشم بپوشد.)[1] 

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:, | 20:21 | نویسنده : سرباز گمنام |
تاريخ : سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:, | 20:15 | نویسنده : سرباز گمنام |

 

 

فرارسیدن میلاد مسعود نبی مکرم و حضرت رسول اکرم (ص) ، روز اخلاق و مهرورزی و نیز میلاد خجسته ی حضرت امام جعفر صادق (ع) موسس مذهب جعفری را محضر شما و همه ی عاشقان و محبان و شیفتگان آن حضرت گرانقدر و امام ارزشمند تبریک و تهنیت عرض می نماید.

 



تاريخ : دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, | 14:26 | نویسنده : بحرینی |
تاريخ : دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, | 14:18 | نویسنده : بحرینی |

 

از پیامبر اکرم(ص) کرامات زیادی مشاهده می گردیده است که در این پست مختصری از آن را برای شما دوستان نقل می کنیم.

او در خواب مثل بیداری آنچه در اطرافش اتّفاق می افتاد درک می کرد.

او همانگونه که از پیش رو می دید از پشت سر هم می دید.

او وقتی در آفتاب راه می رفت سایه نداشت.

او در شب تاریک مثل ماه می درخشید.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, | 14:14 | نویسنده : بحرینی |

کسی که با دوستی آل محمد(ص) بمیرد، شهید مرده است.

آگاه باشید کسی که با دوستی آل محمد(ص) بمیرد، آمرزیده مرده است.

آگاه باشید کسی که با دوستی آل محمد(ص) بمیرد، توبه کار مرده است.

آگاه باشید کسی که با دوستی آل محمد(ص) بمیرد، با ایمان کامل مرده است.

آگاه باشید کسی که با دشمنی آل محمد(ص) بمیرد، در حالی به صحرای قیامت می آید که بر پیشانی اش نوشته شده: ناامید از رحمت خدا.

آگاه باشید کسی که با دشمنی آل محمد(ص) بمیرد، بوی بهشت به وی نمی رسد.



تاريخ : دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, | 14:10 | نویسنده : بحرینی |

 

آیت الله بهجت:

هيچ ذکري، بالاتر از «ذکر عملي» نيست؛ هيچ ذکر عملي، بالاتر از « ترک معصيت در اعتقاديات و عمليات» 



تاريخ : شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, | 9:32 | نویسنده : بحرینی |

 

دوباره جمعه گذشت و قنوتِ گریان ماند

دوباره گیسوی نجوای ما پریشان مانــد

دوباره زمزمه ی کاسه های خالی مــــا

پس از نیامدنت گوشه ی خیابان مــاند . . .

 



تاريخ : پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, | 16:17 | نویسنده : بحرینی |

 

 

جان عالم بر لب امد ای خدا مهـــدی نیامد

چشم دنیا پر ز خون شد ای خدا مهدی نیامد

هر چه گفتم یابن طاها یابن یاسین یابن احمد

العجل یابن علی المرتضی مهــــــدی نیامد

هر چه گفتم یا مقیس الشیعه نشنیدم جــوابی

هر چه گفتم یا معز الاولیا مـهــــــدی نیامد

 



تاريخ : پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, | 16:12 | نویسنده : بحرینی |

 

 

بی تو ای صاحب زمان ، بي قرارم هر زمان !

از غم هـــــجر تو من دلخســـــــته ام

همچو مرغی بال و پر بشـــكســــته ام

كی شـود آيی نظاره بر دل اندازی تو يارا ؟

بر دل خستـــه كه دم سازی تــــو يارا

ده مــــدال ديــــده بـاني ز عنــــايت

به من و از مهر و عشق بازی خـــــدا را

يابن الحسن آقا بيا، يابن الحســــن آقا بيا

يابن الحسن آقا بيا، يابن الحســــن آقا بيا

ای تو شور عشق من ، روشنـــی انجـــمن

بـــتی تـــو در دام بـــلا افتـــــــاده ام

بــر تـــو يارا جــــان و دل را باخـــته ام

از فراق تو شده حال من خستـــه پريشـــان

كی ميايی منجـــی و سلـــطان امــــكان ؟

عقده ها را وا كنی با يك نگه ، ای نور يزدان

بين چه كرده بـــــا دل مـن ســوز هجران

يابن الحسن آقا بيا، يابن الحســــــن آقا بيا

یا بن الحسن آقا بیا یا بن الحســــن آقا بیا

 



تاريخ : پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, | 16:9 | نویسنده : بحرینی |

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

سفارش امام زمان (عج)

به آیت ا.. مرعشی نجفی(ره)

« خواندن سورۀ یس بعد از نماز صبح ،

سورۀ نبأ بعد از نماز ظهر ،

سورۀ عصر بعد از نماز عصر ،

  سورۀ واقعه بعد از نماز مغرب و

 سورۀ ملک بعد از نماز عشاء



تاريخ : پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, | 16:3 | نویسنده : بحرینی |

 

او با کوله باری از صبر می آید،

او شمشیر علی را در دست می گیرد تا نامردان را سرکوب کند

و برای هدایت مردمان قرآن را می آورد،

 او مثل ستاره ای درخشان در تیره ترین شب و مثل کوه بلندی در جنگل وحشت انگیز ظاهر می شود.

 او با قرآن محمد(ص) در سینه و شمشیر علی در دست و با مهر زهرا و صبر حسن و شجاعت حسین می آید.

سر تا پای او نبوت و ولایت است .او صفات همه پیامبران را با خود به همراه دارد.

او با ظهورش دین را بر همه جهان حکم فرما می سازد

 و قیامش مانند قیامت و از بین برنده همه گناهان،

 و نامش از بین برنده همه نامردی هاست و سرانجام اوست که کافران را به سزای اعمالشان می رساند

  و رسالت پیامبران و زحمات آنان را نتیجه می بخشد. همه مسلمانان چشم انتظارند.

 ای مهدی، پس کی می آیی؟



تاريخ : پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, | 15:59 | نویسنده : بحرینی |
تاريخ : پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, | 15:55 | نویسنده : بحرینی |

 گرامی باد هفته ی وحدت، که درآن میثاق ها تحکیم می شود ، پیمان ها استوارتر می گردد ، خون ها در هم می جوشد ، دست ها وبازوها درکنار هم قرار می گیرد ، چهره ها بر یکدیگر لبخند پیروزی و صفا می زند ، قشرها همه باهمند ، امت، یکپارچه و منسجم است و شیعه و سنی، به یاد سالروز میلاد رسول گرامی اسلام، با هم و در کنار هم، در یک راه و به سوی یک هدف.



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:, | 8:46 | نویسنده : بحرینی |

دهم ربیع الاول سالروز ازدواج حضرت محمد( ص ) و حضرت خدیجه ( س ) مبارک باد.



تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:, | 10:34 | نویسنده : بحرینی |

 درست 25 بهار از عمر گرانبها و پربركت پيامبر مى گذشت كه با بانوى چهل ساله اى به نام «خديجه» كه برترين بانوى روزگار خويش بود ، پيمان زندگى مشترك را امضاء كرد و فصل جديدى در زندگى اش آغاز شد. برخى سن و سال خديجه ، آن بانوى هوشمند و پاك را 26 و 28 سال نيز نوشته اند اما مشهرترين ديدگاه ، همان است كه او به هنگام ازدواج با پيامبر 40 بهار از عمرش مى گذشت.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:, | 10:5 | نویسنده : بحرینی |

 حضرت خديجه(عليها السلام) مادر امّت

سخن ازخديجه(عليها السلام)، سخن از يك دنيا عظمت و پايداري واستقامت در هدف است. به حق قلم فرسايي درباره كسي كه خداوند براو سلام و درود مي فرستد، بسي مشكل است.اما به مصداق "ما لا يدرك كلّه لايدرك كلّه،" به بررسي گوشه هايي از شخصيت و زندگي اين بزرگ بانو مي پردازيم : 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:, | 9:56 | نویسنده : بحرینی |

 اى همسر باوفاى احمد

اى همنفس دعاى احمد

اى جان به ره حبيب داده

اى عاشق و مبتلاى احمد

اى زينت خانه پيمبر

ممنون ز تو شد خداى احمد

از جان و مقام و مال رَستى

مردانه شدى فداى احمد

اسلام ز تو گرفته رونق

از توست رَسا، صداى احمد

سيلى نه! ولى تو سنگ خوردى

اى سينه سپر براى احمد

سر منشأ کوثرى خديجه

ليلاى پيمبرى خديجه

اى فاطمه را تو پروريده

اى رنج و بلا بجان خريده

سادات ز تو مقام دارند

صدّيقه، زکيّه و رشيده

مکّه ز تو افتخار دارد

بر خويش قدوم تو بديده

کعبه به طواف توست مُحتاج

با خون دلت شدى شهيده

مرغ دل شيعه پر شکسته

بر خاک غريب تو پريده

حتى کفنى دگر ندارى

جانم بفداى تو حميده

با اشک نبى، رُخ تو را شُست

اول کفن بهشتى از توست

اى بانوى ذوالکرم خديجه

اى مادر اهل غم خديجه

دلداده تو حبيب حق بود

صاحب نفس حرم خديجه

بر سفره تو نشسته حيدر

پيش همه محترم خديجه

زود است براى دختر تو

غربت بخورد رقم خديجه

اى کاش ميان کوچه بودى

با فاطمه همقدم خديجه

از ضربت قنفذ ستمگر

دستش بشود قلم خديجه

آيد ز تو و به نام زهرا

مهدى پىِ انتقام زهرا



تاريخ : دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:, | 9:53 | نویسنده : بحرینی |

فرخنده سالروز آغاز امامت و ولایت و رهبری آخرین صحاب رحمت و آخرین ذخیره خدا از خاندان پاک طه «حضرت حجت ابن الحسن عسگری(ع)» امام زمان علیه السلام بر همه شما شیعیان و محبان وعاشقان حضرتش مبارک باد.

چقدر خوبه تو عید امامت پدر مهربانمان ، باهاش عهد ببندیم از این به بعد بیشتر باهاش صحبت کنیم،درد دل کنبم،ازش کمک بخواهیم وبیشتر از گذشته عاشقش باشیم.

 



تاريخ : یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, | 14:8 | نویسنده : سرباز گمنام |

 چه دلایل عقلی منوط بر زنده بودن امام زمان(عج) در آخرالزمان وجود دارد؟

پاسخ اجمالی: وجود امام زمان(عج) و امامت آن حضرت از مباحث امامت خاصه است که برای اثبات آن مستقيماً نمي توان از دليل عقلي بهره گرفت، بلكه با استخدام دليل عقلي در امامت عامه و ضرورت وجود امام در همه زمان ها و استناد به روايات و نقل هاي تاريخي که در این زمان، امام را منحصر در وجود حضرت مهدي(عج) می کند، می توان به مقصود نایل آمد.

ضرورت وجود انسان معصوم و حجت الهي در همه زمان ها با استناد به دلایل متعدد عقلی در امامت عامه است، مثلا نبوت و امامت يك فيض معنوي از جانب خداوند است و بر اساس قاعده لطف باید چنین لطفی همیشگی باشد.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, | 14:5 | نویسنده : سرباز گمنام |

 اگر دعای من امشب به آسمان برسد

گمان كنم كه خدا هم به دادمان برسد

رمق نمانده به جسمم, خدای من مددی!

مگر ز تو به تن مرده‌ام توان برسد

غمم ز دوری یار است، یار گمشده‌ام

چه می‌شود خبر از یار بی نشان برسد؟

چه می‌شود كه بیاید سوار مشرقی‌ام

و بر پیاده ی خسته، توان و جان برسد؟

پر از لطافت گل می‌شود نسیم چمن

اگر به فصل خزان یار مهربان برسد

گلاب و عطر بپاشید در مسیر ظهور

گمان كنم كه هر آن لحظه میهمان برسد!

همیشه منتظرم دركنار جاده عشق

كه پیك خوش خبر از سمت جمكران برسد

تمام ذهن مرا پر نموده این پرسش

چه می‌كنیم اگر وقت امتحان برسد؟

خدا كند كه در این روز, روسپید شویم

چو كارنامه به آن مصلح جهان برسد

یقین بدان كه اثر می‌كند دعای فرج

و از عنایت آن صاحب‌الزمان برسد

شروع دفتر باور به نام او زیباست

اگر كه ختم غزل هم به پای آن برسد

@@@@@@@@@@@@@

تمام گشته قرارم خدا کند که بیایی

کسی به جز تو ندارم خدا کند که بیایی

خزان عمر من آمد بسر نیامده هجرت

گل همیشه بهارم خدا کند که بیایی

چه میشود گل زهرا به صبح آدینه

ببینمت به کنارم خدا کند که بیایی

اگر چه غرق گناهم تو مهربانی کن

گلی به پای تو خارم خدا کند که بیایی

زبس که جمعه شمردم به انتظارتوای ماه

برون شده زشمارم خدا کند که بیایی

@@@@@@@@@@@@@

چه روزها که یک به یک غروب شد نیامدی

چه اشکها که در گلو رسوب شد نیامدی

خلیل آتشین سخن تبر به دوش بت شکن

خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی

تمام هفته را همی به انتظار جمعه ام

دوباره صبح ، ظهر، نه غروب شد نیامدی

@@@@@@@@@@@@@



تاريخ : یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, | 14:3 | نویسنده : سرباز گمنام |

 یکی از سوالاتی که در خصوص امام زمان (عج) مطرح می باشداین است که چرا امام زمان(عج) دو غیبت داشته‌اند؛ یکی غیبت صغرا و دیگری غیبت کبرا؛ و چرا از همان ابتدا، غیبت کبرا آغاز نشد و آن حضرت پس از یک دورة غیبت هفتاد ساله، غیبت کبرای خود راشروع کردند؟



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, | 13:58 | نویسنده : سرباز گمنام |
تاريخ : یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, | 13:51 | نویسنده : سرباز گمنام |